30.5.16

Little

Sense saber-ne massa, em trobo interessat en la idea d'allò petit. Un dels meus pensadors de referència recomana l'heurística Small is better davant la vida. Capacitat d'adaptar-te millor, menys repercussió, menys llocs per on fallar, més proximitat, més control...

És un argument que els liberals estan esgrimint per dir com milloraria el país nostre en cas d'independència, i em sembla que és motiu de pes per posicionar-se també a favor que la Gran Bretanya abandoni la Unió Europea.

El Brexit sempre m'havia semblat adequat de manera intuïtiva, sobretot per qüestions morals i de dignitat. Des del punt de vista dels ciutadans, tenen un estat menys capaç d'opressió perquè competeix amb altres i a més, en allò que els representa, els pot representar millor i amb més eficàcia que aquells senyors de l'altra banda. Encara que hi perdessin, són més lliures, més ells i més responsables.

I després, en general, quantes coses bones moralment són inconvenients a la llarga? Jo diria que poques. Farage tenia més raó que un sant, sigui el que sigui, en la majoria de coses que deia. Em sembla que en els propers mesos els Little Englanders que Pla citava estaran de moda. He de llegir Chesterton; massa gent bona m'hi condueix.